×

از چندین هزار سال پیش، کسانیکه با دقت آسمان را می نگریستند،در میان ستاره ها چندین جسم نورانی ویژه را مشاهده می کردند.با نخستین نگاه،این جرمها هیچ فرقی با ستاره ها نداشتند. فقط گاهی بعضی از آنها و نه همیشه با روشنایی یکنواخت و نیرومند خود مشخص می شدند، که شناسایی آنها با تلسکوپ رصد ستارگان نام گرفت.

دریاهای ماه چه هستند؟

گالیله دانشمند سر شناس ایتالیایی، در سال 1610 میلادی با تلسکوپی که خود ساخته بود، لکه های تاریکی که بر روی ماه دیده می شد را”دریا” نامید.اگر در ماه هوا نیست، رطوبت وجود ندارد، دریا هم وجود نخواهد داشت.”دریاهای” ماه به هیچ وجه دریا نیستند، بلکه جلگه یا پستی های وسیعی هستند.

کره ماه در رصد ستارگان کویر یزد
کره ماه در رصد ستارگان کویر یزد

آسمان صاف

به دلیل آلودگی های جوی و وانعکاس نور های مزاحم ،ستاره ها وپدیده های آسمانی در هر کجای کشور به راحتی قابل مشاهده نیستند. بنابر این برای تماشای شکوه آسمان شب باید راهی مناطقی شوید که فاقد هر نوع آلودگی و دارای آسمان صاف و تاریک باشد. اما حواستان باشد، حتی نور طبیعی نیزگاهی باعث می شود قسمتی از ستارگان از دید ما پنهان شوند، مثلا” در نور ماه کامل نمی توانید ستارگان را به درستی ببینید.

آسمان پر ستاره در کویر

در آسمان تاریک وصاف ستاره های فراوانی دیده می شوند، به نظر می رسد که نمی توان آنها را شمرد. ولی شمردن ستاره ها اصلا” دشوار نیست. تمام ستاره هایی را که نمی توانیم با چشم عادی ببینیم، در نقشه ها کشیده اند و فهرست آنها در دفتر های ویژه ای وجود دارد. بین 5000 تا 6000 ستاره را با چشم غیر مسلح متوانیم در کویر ببینیم. با مجزا کردن ستارگان از یکدیگر و دادن شکلهای گوناگون به آنها، یادگیری آ سانتر می شود.جادوی ستارگان بر پرده آسمان نیلگون کویر چشم انداز فوق العاده ای از زیبایی پدید می آورد، که هر انسانی را مسحور خود می کند، اما درک اینهمه زیبایی تنها در صورتی برایتان حاصل می شودکه خود از نزدیک آن را مشاهده کنید.

آسمان پر ستاره کویر در رصد ستارگان کویر یزد
آسمان پر ستاره کویر دررصد ستارگان کویر یزد

ستاره ها در کویر

تماشای آسمان پر ستاره شب به دور از نورهای مزاحم مصنوعی، در هیچ جای دیگر به اندازه تماشای آنها در کویرلذتبخش نیست. هر گوشه کویری در این سرزمین،جایی برای رصد ستارگان و کهکشانهاست.

ستاره ها در کویر به علت دور بودن از روشنایی شهر قشنگ هستند. مانند زمانیکه ستاره ها مانند باران ریزش می کنند،که نزدیک نیمه شب این منظره را بهتر می توانید تماشا کنید.اگر جهت اختر شناسی به تلسکوپ و منجم نیاز دارید برای شما مهیا می کنیم ،منجم ستاره ها و صور فلکی را برای شما معرفی می کنند و در صورت اقامت طلوع خورشید را می ببینید.

همچنین در صورت علاقه می توانید از اقامت در کویر،شتر سواری ،مو تور سواری ،آفرود(سافاری) روی رملهای شنی لذت ببرید.

موتور چهار چرخ در کویر یزد
موتور سواری در کویر یزد
شتر سواری در کویر یزد
شتر سواری در کویر یزد
سافاری(آفرود) در رملهای شنی کویر یزد
سافاری(آفرود) در رملهای شنی کویر یزد

رزرو از طریق تماس تلفنی با شماره 09132522014 آقای دهقانی و ارسال مبلغ تور به شماره کارت 6037997535978887 بانک ملی به نام مسعود دهقانی

کلیه تور های این سایت با نظارت آژانس مسافرتی ماهورگشت واقع در یزد-خیابان امام-کوچه چهلم-کوچه موزه حیدرزاده میباشد.