×

یکی از مکانهای دیدنی که قصد داریم برویم، در تور پنج روزه شمال روستای ماسوله است، روستای زیبای ماسوله،ارتفاعات ییلاقی ماسال، آبشار ویسادار، سورتمه ریلی تالش،جنگل و ساحل گیسوم و دریاچه سقالکسارمی باشد. روستای ماسوله در 32 کیلومتری شهرستان فومن و در 55 کیلومتری رشت در استان گیلان قرار دارد. از غرب به خلخال و از شمال به ماسال و از جنوب به طارم محدود می شود. این شهر دارای 27 درجه و 8 دقیقه طول جغرافیایی ودارای 29 درجه و 1دقیقه طول جغرافیایی می باشد.در تور چهار روزه شمال روستای ماسوله را بازدید خواهیم کرد.

تاریخچه ماسوله

معماری ماسوله:

بیشتر بناهای ماسوله با سنگ دیوار خودنمایی می کنند، در سده پنجم تا هشتم هجری ماسوله از مراکز مهم در زمینه فلز کاری به شمار می رفته است. در سال 1385 به خاطر کشف سفالهای آبدار با رنگهای مختلف که مشخصات دوران سلجوقی روی آنها نقش بسته بود، ماسوله جزو آثار ملی ثبت شد. ساخت گلوله برای ارتش در زمان فتحعلیشاه در ماسوله انجام می شده است.

محل اقامت

خانه های ماسوله دو طبقه دارند، قسمت زمستانی منازل سومه نام داردو نور داخل اتاق را لون می گویند.اتقک بالای پشت بام برج نام دارد، درهای اتاقها به صورت بالا رونده است که اورسی نام دارد.خانه های ماسله به رنگ زرد ساخته شده اند تا در مه بهتر دیده شوند. بیش از 350 خانه در ماسوله وجود دارد.

معنی کلمه ماسوله:

ماسوله برگرفته از نام کوهی در کنار روستای ماسوله می باشدکه نام آن “ماه سالار” است.ماسوله از دو کلمه “ماس” و”اوله” تشکیل شده است. بخش اول در فرهنگ ایرانی به معنی کوه ومانع و قسمت دوم به معنی ارتفاع است. پس ماسوله به معنی کوه بلند است. در زبان سانسکریت به معنی “ماه کوچک” است. مذهب مردم ماسوله شیعه اثنی عشری می باشد که به زبان تالشی صحبت می کنند و غذای سنتی ماسوله میرزا قاسمی می باشد.

محل اقامت

جنگل و ساحل گیسوم: از زیباترین جاذبه های دیدنی استان گیلان به شمار می روند، آبشار ویسادار در نزدیکی خلخال، منطقه گردشگری زیبایی دارد.

خدمات تور:

اتوبوس توریستی وی آی پی تخت شو، 3وعده صبحانه، بیمه، راهنما

بازدید: سورتمه ریلی تالش، ماسوله، ساحل و جنگل گیسوم، آبشار ویسادار، ارتفاعات ییلاقی ماسال و دریاچه سقالکسار

هزینه ورودیه هاو ترنسفر محلی به عهده گردشگر عزیز می باشد.

تاریخ حرکت:2 تا ۵ فروردین ۱۴۰۳

قیمت تور:۳/۹۰۰تومان