×

استان لرستان

لرستان از استانهای غربی ایران است. این استان سیزدهمین استان کشور از نظر جمعیت است. خرم آباد مرکز این استان می باشد. این استان ۲۹۳۰۸ کیلومتر مربع مساحت ویک میلیون وهفتصد و شصت هزار نفر جمعیت دارد. بلنترین نقطه استان لرستان اشترانکوه ۴۱۵۰ متر ارتفاع دارد و پست ترین نقطه آن شهرستان الیگودرز ۵۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا دارد. قیل از رسیدن قوم ماد عیلامی ها در لرستان سکونت داشتند.در تور لرستان از یزد خاطرت خوشی را برای شما رقم می زنیم.

لرستان سرزمین آبشارهای زیبا

لرستان طبیعت فوق العاده زیبا وچشم نوازی دارد. آبشارهای بسیار زیبایی دارد که مقصد هر گردشگری می باشد و مکانهای تاریخی زیبایی هم دارد که فرهنگ و تمدن کهن این استان را نشان می دهد.

برنامه سفر

بعد از حدود شش ساعت رانندگی به مقصد می رسیم و و صبح روز اول از منظره آبشار بیشه لذت می بریم و فرصتی پیدا می کنیم تا با عشایر گفتگو کنیم و بعد به بام خرم آباد می رویم. و به اقامتگاه برمی گردیم و بعد از صرف ناهار فرصت مناسبی برای استراحت می باشد و کسانی که دوست دارند می توانند به بازار بروند. صبح روز دوم راس ساعت هشت حرکت به سمت آبشار گرید یا دریاچه کیو و بعد از ان به قلعه فلک الافلاک می رویم و بعد از آن به رستوران می رویم تا ناهار صرف کنیم. وبعداز صرف ناهار بیست دقیقه پیاده روی می کنیم تا به مناره آجری خرم آبادبرسیم که آن بنای باقی مانده از عهد سلجوقیان می باشدکه در تور لرستان از یزد مشاهده خواهیم کرد.

سوغاتی های تور لرستان

صنعت ورشوی لرستان شهرت جهانی دارد. لرستان ازین جهت به سماور سازی آن مشهور است. دیگر سوغات آن حصیر گلیم نمد و قالی بافی می باشد. و خوراکی های منحصر به فرد آن برساق وترخینه هستند. دیگر خوراکی های آن کاک عسل شیرینی آردی روغن حیوانی کلوچه حیوانی و سمنوی بروجرد می باشند.

لوازم مورد نیاز در تور لرستان

دارو و لوازم شخصی لباس مناسب سفر عینک آفتابی کفش پیاده روی کرم ضدآفتاب شناسنامه

تاریخ حرکت ۱۱خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۶ عصر

تاریخ برگشت ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ صبح زود یزدیم.

قیمت :۳/۵۰۰میلیون تومان