×

اقامت درکاروانسرای خرانق و بومگردی خرانق در روستای 4000ساله خرانق می باشد، بومگردی خرانق واقامت در کاروانسرای خرانق با هدف تجربه زندگی روستایی می باشد، یادآور زمانی که بازرگانان آنجا اقامت می کردند. اقامت در کاروانسرای خرانق و بومگردی خرانق همراه با بازدید از قلعه خرانق، منار جنبان، مسجد جامع، پل آبراه، بقایای آسیاب آبی و صبحانه می باشد و آسمان پرستاره را به علت دور بودن از روشنایی شهر می توان به وضوح مشاهده کرد،همچنانکه غروب آفتاب خرانق دلپذیر است، و طلوع خورشید درپشت کوههای خرانق مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

روستای خرانق در 85 کیلومتری شهر یزد واقع شده است. اقامت در کاروانسرای خرانق وبومگردی خرانق در کنار قلعه ای که در خرانق موجود می باشد دایر است .این قلعه به دوران ساسانیان بر می گردد و مردمی که در خرانق زندگی می کنند مانند گذشته به زراعت و کشاورزی مشغول هستند، که می توان به کشت گندم ،یونجه وزردک اشاره نمود.هر ساله جشنواره زردک، آذرماه در کاروانسرای خرانق برگزار می گردد.

کاروانسرای خرانق
کاروانسرای خرانق

مسجد جامع ومنار جنبان

مسجد جامع خرانق در وسط ده ودر کنار حسینیه کوچک قرار دارد که تشکیل شده از یک شبستان و یک صحن کوچک چند ضلعی، تاریخ بنای مسجد بدرستی معلوم نیست.

قلعه ومزرعه خرانق
قلعه و مزرعه خرانق

در داخل مسجداثری از معماری قابل توجه یا چیزی که بتوان از روی آن بنای مسجد را مشخص نمود دیده نمی شود. زیلوهای قدیمی مسجد اکثرا”پاره پاره شده و تاریخ بافت آنها به درستی معلوم نیست. در خارج از مسجد مناره نسبتا”قطور وبلندی تعبیه شده که از نظر معماری وطرز بنا در خور توجه است. ناگفته نماند که اگر این مناره عظیم در یکی از شهرهای بزرگ ایران قرار داشت، امروز رقیبی بس بزرگ برای منار جنبان اصفهان بود.

قلعه ومنارجنبان خرانق
قلعه ومنار جنبان خرانق

خرانق در حال حاضر

قلعه خرانق که به صورت قلعه بلکه دهکده ای است،که در حصار های بسیار بلند محصور بوده و هست. وشغل اکثر زنهای خرانق علاوه برکمک به کارهای کشاورزی، قالی بافی نیز می باشد، که شغل مناسبی برای زنهای روستایی این منطقه محسوب می شود.

در کنار گورستان خرانق بقعه گلین کوچک و ویرانه یک اتاق گنبدی شکلی برجاست، که به مشهدک مشهور است.درادامه عکسهایی از اتاق کاروانسرای خرانق را مشاهده می کنید.

قیمت اتاق کاروانسرا به ازای هر نفر شبی ۲۵۰ تومان می باشد. در صورت درخواست صبحانه مبلغ آن اضافه می گردد. کاروانسرا به علت حفظ فضای سنتی دارای حمام وسرویس بهداشتی عمومی می باشد.

جهت رزرو تماس با آقای دهقانی به شماره 2014 252 0913

و ارسال مبلغ رزرو به کارت شماره 6037997535978887 بانک ملی به نام مسعود دهقانی

کلیه خدمات این سایت با نظارت آژانس مسافرتی ماهور گشت واقع در یزد، خیابان امام، کوچه چهلم ،کوچه موزه حیدرزاده می باشد.